آخرین تحلیلاخبار ویژهنوآوری

معرفی ۶۱ شرکت به عنوان همکاران دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، دکتر پیمان صالحی در خصوص اهمیت تعامل صنعت و دانشگاه گفت: نقش پژوهش در توسعه جوامع هر روز بیشتر می‌شود و با توجه به نقش آفرینی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در این موضوع، لزوم ارتباط آن‌ها با بخش صنعت کشور و دستگاه‌های اجرایی در سال‌های اخیر بیش‌ از پیش پر رنگ شده است.

وی اظهار کرد: رسالت اصلی دانشگاه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی رفع نیازها و مشکلات داخلی و بی‌نیاز کردن کشور از وابستگی‌های خارجی علمی و تخصصی است. این موضوع تنها از طریق گسترش منطقی و سیستماتیک ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت امکان پذیر خواهد بود.

به نقل از وزارت علوم، معاون پژوهشی وزیر علوم با تأکید بر اینکه در این مسیر اهمیت معرفی و تقدیر از همکاران صنعتی و اجرایی برتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در راستای توسعه بیش از پیش فعالیت‌های مشترک با این همکاران بسیار ضروری است، گفت: با توجه به مکاتبات صورت گرفته، ۶۱ همکار صنعتی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شده‌اند که حاصل آن در مجموعه‌ای تدوین شده است.

دکتر صالحی با اعلام اینکه همکاران صنعتی و اجرایی برگزیده معرفی شده در این مجموعه تنها گوشه‌ای از صدها شرکت فعال در همکاری با دانشگاه‌های کشور هستند، اظهار امیدواری کرد: با گسترش اینگونه همکاری‌ها شاهد اثربخشی تحقیقات دانشگاهی در پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت باشیم. ‌

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا