آخرین تحلیلاخبار ویژهنفت و انرژی

آغاز دوره جدید در صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروزپنجشنبه (۲۳ دی ماه) درنشستی با حضور مدیران عامل  شرکت های پتروشیمی مستقر در عسلویه با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه خود از چشم انداز بسیار خوبی برخوردار است، گفت: در حال حاضر ۶۸ مجتمع تولیدی با ظرفیت اسمی تولید حدود ۹۰ میلیون تن در سال در حال فعالیت هستند که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود ظرفیت تولیدصنعت پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن افزایش یابد.

شاهمیرزایی با تاکید بر حمایت، تعامل و همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی باشرکت های پتروشیمی های منطقه پارس در جهت تسهیل و رفع برخی موانع موجود درمسیر تولید،افزود:.ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در منطقه وجود دارد که باید به بهترین شکل از آنها استفاده کرد .

وی  با تاکید بر این که وظیفه  شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان حاکمیت و نهادی توسعه گرا حمایت از بخش های مختلف صنعت است گفت: تکمیل زنجیره و ایجاد ارزش افزوده باید با هدف کاهش خام فروشی مورد توجه قرار بگیرد و دوره ای جدید از فعالیت های این صنعت ارزش آفرین آغاز شده است.

وی ادامه داد : با همکاری مشترک سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برخی مشکلات پتروشیمی های منطقه در کمترین زمان ممکن رفع خواهد شد.

معاون وزیر نفت درباره تامین خوراک مورد نیاز واحدهای پتروشیمی‌ها در فصل زمستان، گفت: خوشبختانه با تشکیل کارگروهی تلاش شده است تا کمترین آسیب به صنایع پتروشیمی وارد شود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: طرح های آیند ه صنعت بر پایه خوراک های ترکیبی خواهد بود و در این راستا چند مگا پروژه در حال ساخت است و با برنامه ریزی های راهبردی ، مسیر توسعه متوازن صنعت ارزش آفرین پتروشیمی هموارتر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی، افزود: زنجیره تکمیل متانول به محصولات با ارزش تر مانند پروپیلن و پلی پروپیلن نیازمند سرمایه‌گذاری و توجه بیشتری است و در این مسیر می‌توان از ظرفیت های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی استفاده خوبی کرد.

گفتنی است، مهندس مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز پنجشنبه (۲۳ دی ماه) در سفری دو روزه از مجتمع ها و طرح های مستقر در  منطقه عسلویه بازدید خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا