بورس و بانکصنعت معدن تجارت

رشد ۴۶۱ درصدی سود خالص در شرکت سیمان ارومیه

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه به نقل از  روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تأمین، عبدالمجید نیکنام جهرمی ، مدیر عامل شرکت سیمان ارومیه با اشاره به این که افزایش سود دهی و بهبود روند فروش در سیـمان ارومیـه در نتیجه رهنمودهای مدیـران عامل شرکت های سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و سیمان تأمین و ایستادگی بر اصول است ، گفت : در دو سال گذشته اتفاقات بسیار مناسبی رخ داد که از جمله آنها می‌توان از افزایش ۴۶ درصدی تولید کلینکر و ۴۲ درصدی تولید سیمان در راستای جهش تولید و افزایش ۴۰ درصدی فروش مقداری صادراتی در راستای ارزآوری نام برد.

مدیرعامل سیمان ارومیه همچنین دربارۀ دیگر دستاوردهای دو سال گذشته گفت : سیمان ارومیه همچنین در بازار توانست عملکرد مناسبی داشته باشد به گونه ای که سهم بازار شرکت از ۲/۲۸ درصد به ۲/۷۳ درصد افزایش یافت. علاوه براین با توجه به رویکردهای جدید، سیمان ارومیه موفق شد افزایش نرخ بازده دارایی ها را از ۳۸ درصد به ۶۰ درصد و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام را از ۴۸ درصد به ۷۵ درصد ارتقا دهد.

نیکنام جهرمی با اشاره به این که یکی از مهمترین سیاست های شستا و سیتا حذف فروش مدت دار و تخفیفات فروش بود، گفت: از دیگر دستاوردهای مهمی که در این زمینه به دست آمد کاهش دوره وصول مطالبات از ۴۵ روز در سال ۹۸ به ۱۰ روز در سال ۹۹ و حذف فروش اعتباری از مرداد ماه سال ۹۹ است.

وی با اشاره به عدم افزایش منطقی قیمت سیمان طی سال های گذشته گفت: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود اما شرکت موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد. دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، افزایش کیفیت فروش، کنترل قیمت تمام شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا