نفت و انرژی

آنالایزر آبادان افتتاح شد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه،با حضور مدیر سازمان حفاظت از محیط زیست آبادان، معاون فرماندار ویژه آبادان ، رییس اداره استاندارد شهرستان و دیگر مسئولان شهری سیستم پایش لحظه ای خروجی کوره صنعتی کارخانه آبادان افتتاح شد.
این انالایزر برای اولین بار با بودجه ۱۲۰ هزار دلاری در آبادان به کار گرفته شد.
در این بازدید علی فتحی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست شهرستان آبادان ضمن تقدیر از زحمات شرکت نفت پاسارگاد در راستای حفاظت از محیط زیست گفت: آبادان شهر اولین هاست و نفت پاسارگاد به عنوان شرکت حامی محیط زیست با بکارگیری این انالایزر گام بزرگی در راستای حفاظت از محیط زیست برداشته است.
فتحی با گله از شرکت های آلوده کننده محیط زیست گفت: همانگونه که در برابر واحد‌های آلاینده از برخورد قهری استفاده می کنیم از شرکت هایی چون شرکت نفت پاسارگاد، که زحمات و هزینه های زیادی در جهت حفاظت از محیط زیست متقبل شده اند نیز بایستی تشکر و قدردانی نمود.
رییس اداره استاندارد آبادان نیز با اعلام اینکه شرکت نفت پاسارگاد به عنوان آزمایشگاه همکار این اداره، همواره در کنار اداره استاندارد بوده است افزود : هم آزمایشگاه و هم مسئول کنترل کیفیت آزمایشگاه همواره در زمره بهترین های استان بوده اند و ما از عزم کارخانه آبادان شرکت نفت پاسارگاد در بهبود مستمر کیفیت به خود می بالیم.
معاون فرماندار ویژه آبادان نیز که در این مراسم حضور داشت از فعالیت های زیست محیطی شرکت نفت پاسارگاد در آبادان ابراز خوشنودی کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری مراسمی در سطح شهرستان با تقدیر از شرکت های پیشرو در زمینه های مختلف، سطح رفاه و سلامتی مردم شریف آبادان را بالا ببریم تا شرکت های دیگر نیز با الگو قراردادن شرکتی چون نفت پاسارگاد در مسیر حفاظت از محیط زیست و کاهش آلایندگی قدم بردارند .
با استفاده از انالایزر آنلاین یا سیستم پایش لحظه ای می‌توان به صورت لحظه‌ای از وضعیت آلایندگی صنایع آگاهی یافت و میزان آلایندگی را پایش نمود و نیازی به مراجعه مستقیم کارشناسان به واحدها و اندازه ‌گیری آلاینده‌ها در خروجی آنها نخواهد بود.
با نصب سیستم‌های پایش لحظه ای و آنلاین صنایع ملزم خواهند شد که همیشه و در تمام ساعات شبانه‌روز استانداردهای خروجی دودکش‌ها و پساب های خود را رعایت کرده و از آلایندگی بپرهیزند و در مواقع خرابی سیستم‌های کنترلی خود نیز سریعاً با توقف فعالیت نسبت به اصلاح و تعمیر آن اقدام کنند.
لازم به ذکر است بر اساس ماده ۱۹۲ برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، به‌منظور کاهش عوامل آلوده‌کننده و مخرب محیط زیست، کلیه واحدهای بزرگ تولیدی، صنعتی، عمرانی، خدماتی و زیربنایی بزرگ مقیاس منجمله نیروگاهها که قابلیت و ضرورت نصب و راه‌اندازی سامانه (سیستم) پایش لحظه‌ای و مداوم را دارند می بایست تا پایان سال سوم برنامه، نسبت به نصب و راه‌اندازی سامانه (سیستم)های مذکور اقدام نمایند که شرکت نفت پاسارگاد با عنایت به تعهد خود بر حفاظت از محیط زیست به عنوان شرکت پیشرو این سامانه را در آبادان راه اندازی نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا