آخرین تحلیلاخبار ویژهانتخاب سردبیرنوآوری

فعلا کسب و کار جدید شروع نکنید

سعید اشتیاقی در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه تصریح کرد: باز هم در شرایط اقتصادی فعلی پیشنهاد نمی‌شود که کسب و کار جدیدی حتی در این حوزه راه‌اندازی شود و بهتر است که اصل بر حفظ وضع موجود در نظر گرفته شود.

اشتیاقی افزود: البته تعطیل کردن کسب‌وکارها هم درست نیست، چراکه بالاخره ما امیدواریم وضعیت اقتصادی ایران درست می‌شود و کسب و کارها به روزهای خوب اقتصادی خود بازمی‌گردند. بنابراین بهتر است با همه شرایط دشواری که وجود دارد نیروی انسانی حفظ شود.

این مشاور کسب و کار همچنین با تاکید بر برای اینکه در شرایط فعلی توصیه می‌شود کسب و کارهای پرریسک راه اندازی نشود، گفت: در ماه های اخیر برخی افراد منابع مالی خود را از کسب و کارها خارج و به بازار بورس وارد کردند که این هم کار درستی نیست، چراکه کسب و کارها نیز باید سرمایه داشته باشند و به حیات خود ادامه دهند.

اشتیاقی همچنین با اشاره به رشد ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی کسب‌وکارهای اینترنتی در شرایط کرونا گفت: این رشد مربوط به روزهای اول کرونا بوده و حالا به نظر می‌رسد شرایط تقریبا عادی شده و کسب‌وکارهای اینترنتی هم با تلورانس پنج تا ۱۰ درصدی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: البته باز هم راه‌اندازی کسب و کارهای نو و مبتنی بر وب بیش‌تر از کسب‌کارهای سنتی توصیه می‌شود، چراکه هزینه‌های جاری آن‌ها خیلی کمتر از کسب‌ و کارهای سنتی است و چابک‌تر می‌توانند خودشان را وضعیت موجود به روز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا