آخرین تحلیلانتخاب سردبیرنفت و انرژی

قبض انرژی ۱.۲ تریلیون دلاری برای اروپا

به گزارش پایگاه تحلیلی رشد  و توسعه؛ گروه مالی سیتی اکنون انتظار دارد اروپا برای انرژی ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر از میزانی که ماه قبل برآورد کرده بود، پرداخت کند و جدیدترین برآورد سیتی، از رکورد قبلی هزینه انرژی اروپا در سال ۲۰۰۸ فراتر می رود. طبق برآورد سیتی، در سال ۲۰۲۱ هزینه انرژی اروپا تنها ۳۰۰ میلیارد دلار بود که چهار برابر کمتر از میزانی است که پیش بینی می شود این قاره امسال برای انرژی پرداخت کند.

تحلیلگران سیتی در گزارشی که در بلومبرگ منتشر شد، نوشتند: اروپا اکنون با موانع بزرگی از ناحیه هزینه انرژی خود روبروست.

روند صعودی اخیر قیمتهای انرژی و ذخایر اندک گاز طبیعی در اروپا، قیمت کالای انرژی و برق را طی ماههای اخیر افزایش داده است. اروپا حتی پیش از حمله روسیه به اوکراین که قیمتهای نفت و گاز را روز پنج شنبه به رکورد بالایی رساند، با هزینه بالای انرژی دست و پنجه نرم می کرد. قیمت نفت برنت روز پنج شنبه برای نخستین بار از تابستان سال ۲۰۱۴، به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کرد در حالی که قیمت پایه گاز اروپایی روز پنج شنبه بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته بود.

واردات اروپا از روسیه بیش از یک سوم از نیازهای گاز طبیعی و بیش از یک چهارم نفت مصرفی این منطقه را تامین می کند. آمار یورواستات نشان می دهد روسیه در حدود ۲۶.۹ درصد از واردات نفت و ۴۱.۱ درصد واردات گاز طبیعی به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ – آخرین سال پیش از شیوع پاندمی- سهم داشته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، جدیدترین تحریمهای غربی علیه روسیه در واکنش به حمله مسکو به اوکراین شامل بخش انرژی و مبادلات بانکی مربوط به تجارت کالاهای انرژی در خارج از روسیه نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا