آخرین تحلیلانتخاب سردبیر

پوتین دستور حضور ارتش در اوکراین را صادر کرد/ بازارها در شوک قیمتی

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، کاخ کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه از وزارت دفاع این کشور خواسته تا با مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین توافقنامه‌ای برای اعزام ارتش جهت حفظ صلح در این مناطق امضا کند.
منابع خبری گزارش دادند پوتین به ارتش روسیه دستور داده برای برقراری صلح، وارد مناطق دونتسک و لوهانسک، در شرق اوکراین شود.

کاخ کرملین نیز در بیانیه‌ای توضیح داد: « پوتین از وزارت دفاع روسیه خواسته با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک توافقنامه امضا کند. این توافق به نیروهای روسیه اجازه می‌دهد تا وظیفه تضمین صلح در دو جمهوری را انجام دهند»
همزمان با انتشار اخبار حضور ارتش روسیه در اوکراین بازارهای مالی نوسانات خیره کننده ای را تجربه کردند.

برنت ۹۹ دلاری شد

تنش های ژئوپولیتیک همواره با واکنش های شدیدی از سوی بازار نفت همراه بوده است در این بین اما از آنجا که درگیری اوکراین و روسیه تولید نفت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان، روسیه، را مختل خواهد کرد و خطوط انتقال انرژی به اروپا که از اوکراین می گذرد نیز طی این اتفاقات بلا استفاده خواهند شد بازار نفت بیش از هر موقع دیگری دچار نوسان شده است.

از شب گذشته که خبر اعزام ارتش روسیه به اوکراین منتشر شد روند قیمت ها در بازار نفت صعودی شد؛ هر بشکه نفت خام برنت با افزایش قیمت ۳ دلار و ۸۱ سنتی امروز به ۹۸ دلار و ۸۷ سنت رسیده است و هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز با افزایش قیمت ۴ دلار و ۹۳ سنتی به قیمت ۹۶ دلار رسیده است.

نفت خام ایران نیز از این نوسانات قیمتی بی بهره نبوده است؛ هر بشکه نفت خام سنگین ایران با افزایش قیمت ۲ دلار و ۴۹ سنتی به قیمت ۸۹ دلار و ۳۸ سنت رسیده است.

بازار رمزارز سرخ پوش شد

مطابق پیش بینی کارشناسان مبنی بر ریزش چشمگیر قیمت ها در بازار رمزارز در صورت بالا گرفتن تنش ها، روند قیمت ها در این بازار از شب گذشته تاکنون ریزشی شده است.

بیت کوین که دوباره وارد کانال ۳۸ هزار دلاری شده بود از شب گذشته تاکنون ۵٫۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است و این ارز دیجیتال در حال حاضر ۳۶ هزار و ۹۲۴ دلار قیمت خورده است.

اتریوم نیز از زمان اعلام این خبر تاکنون ۷٫۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است و این ارز دیجیتال در حال حاضر در بازار ۲ هزار و ۵۳۴ دلار قیمت خورده است.

سولانا نیز با از دست دادن ۱۲٫۸ درصد از ارزش خود از شب گذشته تاکنون در حال حاضر به قیمت ۸۲ دلار و ۸۹ سنت رسیده است.

پوتین دستور حضور ارتش در اوکراین را صادر کرد l بازارها در شوک قیمتی

طلا همچنان در مدار نزولی

در این بین اما طلا همچنان در مدار نزولی است و قیمت این فلز گران بها در ۲۴ سعت گذشته کاهش ۳ دلار و ۹۸ سنتی داشته است و هر اونس از آن در حال حاضر در بازارهای جهانی هزار و ۸۹۹ دلار و ۳۴ سنت قیمت خورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا