آخرین تحلیلیادداشت

وضعیت مطلوب تولید بنزین در کشور

ذخایر سوخت نیروگاهها هنگام تحویل دولت دوازدهم و سیزدهم به اندازه کافی نبود اما وقتی دولت آیت الله رئیسی روی کار آمد سریعاً این کار را جبران کردند. بنزین به صورت روزانه در کشور تولید می‌شود که مصرف هم می شود البته ذخایر استراتژیک هم در این بخش داریم که اگر مقدار آن مدیریت نشود می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند ولی چون تولید روزانه داریم مشکلی در این بخش احساس نمی شود. الحمدالله نعمت تولید بنزین از طریق پالایشگاه ها به دست جوانان ایرانی بومی شده است این در حالی است که برخی از کشورها نه نفت دارند و نه پالایشگاه و حتی برخی از کشورها که نفت دارند امکان تولید بنزین در پالایشگاه‌های خود را ندارند.

زمانی که دولت تحویل آیت الله رئیسی شد بحران بنزین نداشتیم اما کمبود سوخت مایع نیروگاهی داشتیم و مقدار آن به اندازه نیاز کافی نبود که البته این موضوع ناشی از عدم مدیریت لازم در این بخش از سوی مدیران وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش بود.
دلسردی و برخی مدیران در پایان دولت حسن روحانی باعث شد که آنها برای تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها توجه لازم را نداشته باشند و میزان ذخیره استراتژیک سوخت مایع نیروگاه‌ها هنگام تحویل دولت کم باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا