آخرین تحلیلاخبار ویژهنوآوری

رونمایی از ۲۲ طرح فناورانه علوم شناختی/تلاش برای همگام شدن با تحولات جهانی

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، طی مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دکتر نیلی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های علوم شناختی از ۲۲ طرح فناورانه این حوزه در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران رونمایی می‌شود.

دکتر مجید نیلی احمد آبادی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در حاشیه این نمایشگاه با بیان اینکه در مراسم امروز دستاوردهای  فناورانه و محصولاتی که در ۲ سال اخیر در کشور خلق شده‌اند، عرضه می‌شود، گفت: برخی از این فناوری‌ها به بازار رسیده و برخی دیگر نیز در مسیر توسعه قرار دارند که این دستاوردها امروز در این نمایشگاه در معرض دید دانشگاهیان و محققان قرار داده شده‌اند.

وی هدف از برگزاری این رویداد را استفاده و کاربرد این دستاوردها در مراکز علمی و تحقیقاتی عنوان کرد و یادآور شد: مشابه خارجی برخی از این دستاوردها بسیار گران قیمت است و ما در تلاش هستیم تا این محصولات را در کشور توسعه دهیم.

نیلی با تاکید بر اینکه برخی از این  دستاوردها در لبه فناوری آینده دنیا است، اظهار کرد: از این رو در تلاش هستیم تا با معرفی این دستاوردها گام های بعدی در کشور را برای رسیدن به این فناوری‌های آینده تسهیل و فراهم کنیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به بیان میزان پیشرفت کشور در این حوزه نسبت به سایر حوزه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: علوم شناختی بسیار گسترده است به گونه‌ای که برخی از فناوری‌ها از جنس سخت افزاری و برخی دیگر فناوری نرم به شمار می روند. این امر نشان از گستردگی این فناوری دارد و برداشت ما این است که خوشبختانه کشور با شتاب خوبی به جلو می‌رود، هر چند که در دنیا سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در این زمینه کرده است و اگر سرمایه گذاری جدی در این حوزه نداشته باشیم، فاصله ما با دنیا بیشتر خواهد شد.

وی حوزه علوم شناختی را یک حوزه نو در دنیا دانست که کشورهایی چون امریکا، چین، ژاپن و کره سرمایه‌گذاری‌های بسیاری عظیمی کردند.

نیلی تاکید کرد: هدف ما این است که مسیرهایی را که می‌تواند این فناوری‌ها در خدمت مردم قرار گیرد، هموار کنیم و از سوی دیگر با استفاده از مزیت‌های علمی و فناورانه، بتوانیم همگام با دنیا به پیش برویم.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه حوزه علوم شناختی امروز در خانه نوآوری ایران سالن ۳۷A در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا