آخرین تحلیلنوآوری

دستگاه میکرومنیپولیتور، موثر در درمان ناباروری مردان

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، سعید خداخانی، مدیرعامل این مجموعه توضیح داد: شرکت از سال ۹۷ با انتخاب حوزه درمان و ناباروری و با سرمایه‌گذاری صندوق حمایت از سرمایه‎گذاری زیست‌فناوری وارد بازار تجهیزات پزشکی شد که حاصل این فعالیت ساخت دستگاهی به نام میکرومنیپولیتور است.

خداخانی در ادامه گفت: این دستگاه از مهم‌ترین دستگاه‎های مراکز درمان ناباروری مردان به حساب می‎آید و موفق به کسب ۳ ایزو (۱۳۴۸۵،۹۰۰۱،۱۰۰۰۲) شده است. این محصول شامل یک جفت میکرومنیپولیتور، یک جفت میکروانژکتور و یک میز ضد ارتعاش است. علاوه‌بر بیمارستان‎ها و مراکز درمان ناباروری برخی مراکز پژوهشی مانند پژوهشگران حوزه تولید مثل، جنین‌شناسی، دامپزشکی و … نیز خواهان این دستگاه در حوزه‎های ژنتیک و بیولوژیک است.

وی با بیان اینکه نمونه آلمانی این دستگاه از سال ۷۶ وارد کشور شده است، اظهار کرد: با وجودی که قیمت این دستگاه معادل ۶۰درصد قیمت وارداتی آن است اما از نظر کیفیت با آن برابری می کند. همچنین تلاش شرکت بر این بوده است که این دستگاه از نظر ظاهری مشابه نمونه آلمانی آن باشد تا کاربرها نیاز به آموزش مجدد نداشته باشند.

سعید خداخانی افزود: همواره در حال ارتقا و به‌روزرسانی بهبود عملکرد دستگاه هستیم. شرکت علاوه‌بر خدمات پس از فروش، دو سال دستگاه را گارانتی می‎کند تا اگر هر زمان مشکل فنی به وجود آمد تا برطرف شدن آن، دستگاهی به صورت پشتیبان به کاربر عرضه شود.

وی درباره بومی‎سازی این محصول گفت: ۱۰۰ درصد طراحی دستگاه نتیجه زحمات مهندسان داخلی است. همچنین بیش از ۷۵ درصد قطعات آن داخلی‌سازی شده است اما در زمینه بعضی ریزقطعات الکترونیکی به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی تولید داخل مجبور به واردات هستیم.

مدیرعامل شرکت توسعه راهکارهای فنی دانا ترفند، نبود نیروی انسانی خبره و متخصص را بزرگ‌ترین چالش‎ پیش روی شرکت برشمرد و اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص کشور نیروی انسانی متخصص بعد از سرمایه‌گذاری و آموزش مورد نیاز، مدت‌زمان قابل قبول در شرکت ماندگار نیست و این امر مانع توسعه روزافزون و صرف هزینه و وقت بیشتر برای شرکت می‎شود.

خداخانی درباره حمایت‎های پارک علم و فناوری شریف بیان کرد: چه از نظر استقرار و چه از نظر پشتیبانی زیرساخت شرکت، پارک علم و فناوری شریف کمک شایانی برای ما بوده است. از سال ۹۵ به مدت ۳ سال در مرکز رشد مستقر بودیم و در زمانی که نیاز به فضای بزرگ‌تر برای توسعه داشتیم در اختیار ما قرار دادند. شرکت در دوره‎های آموزشی و بحث‎های مربوط به مدیریت و آشنایی با حوزه‎های خارج از مهندسی در پیشرفت کار به ما کمک شایانی کرد. در اواخر سال ۹۸ نیز موفق به اخذ پروانه پارک علم و فناوری شدیم.

این مدیرعامل جوان در پایان صحبت‎های خود پیشنهادی ارائه کرد مبنی بر اینکه با کمک پارک علم و فناوری شریف می‎توان برای دانشجویان تازه فارغ‌التحصیل کلاس‎های آموزشی با عنوان رفتار حرفه‎ای در بازار کار برگزار کرد که باعث انتخاب بهتر و حرفه‎ای‎تر و همچنین مسیر شغلی مناسب‌تر برای آنها شود. شاید این آگاهی خود باعث وفادار ماندن آنها و همکاری بلندمدت‎ در داخل ایران شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا