اقتصاد کلانانتخاب سردبیربورس و بانکصنعت معدن تجارت

هفته آینده با افتتاح ۱۸ پروژه در کشور، ۱۰۰۰ شغل ایجاد می‌شود

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، وی ادامه داد: معنی و مفهوم این اقدامات شفافیت بیشتر، پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری بیشتر و قابلیت قیاس عملکرد مجموعه شستا با رقبای مشابه در داخل بورس، خارج بورس و صنعت است.

مدیرعامل شستا اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که در شستا از ابتدای سال ۱۴۰۰ با جدیت بیشتر پیگیری شد این است که هر کالایی که قابلیت عرضه در بورس کالا داشته باشد مقید هستیم که از طریق ساز و کار و ساختار بورس کالا عرضه کنیم.

از مشکلاتی که در مجموعه‌های تولیدی وجود دارد رانت‌‌هایی است که در حوزه فروش محصول و همچنین خرید مواد اولیه مورد نیاز است. شستا افتخار دارد که در سه ماهه ابتدای امسال به نسبت سه ماهه سال ۱۳۹۹ تناژ محصولات عرضه شده‌ در بورس کالا از ۲۳۰ هزار تُن به بیش از یک میلیون تُن رسیده است و ارزش آن هم از ۸۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

رضوانی فر افزود: در حال حاضر محصول سولفات شرکت معدنی املاح از طریق بورس کالا عرضه می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد رانت در این حوزه  فروش در یک ساز و کار رقابتی، قابل کنترل، قابل رصد و مبتنی بر یک بستر شفاف صورت می‌گیرد. معدنی املاح سال گذشته بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان سود خالص به دست آورده است. ایجاد این سود خالص که وظیفه ذاتی یک هلدینگ اقتصادی است این توان را ایجاد می‌کند که پروژه‌های توسعه‌ای نیز در آن با قدرت پیش برود، در کنار این که از ظرفیت گذشته‌ نیز بهره‌می‌گیرد خودش را بازسازی و نوسازی می‌کند وظرفیت‌های جدید نیز خلق می‌کند.

وی تاکید کرد: ظرفیت جدید هم یعنی اشتغال جدید، یعنی تولید جدید، یعنی ایجاد درآمد برای منطقه، توسعه در منطقه و توسعه ملی. باید تشکر کنم از عزیزانی که در شرکت معدنی املاح تلاش کردند. روزی که دکتر سلیمانی به هلدینگ تشریف آوردند سود خالص شرکت اصلی هلدینگ کمتر از ۶۰۰ میلیارد تومان بود. امسال در شرایطی مجمع‌شان برگزار می‌شود که بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود خالص شرکت اصلی‌شان است و این تحول در همه هلدینگ‌ها و ارکان شستا در دو و نیم سال گذشته کاملا مشهود و واضح است، اساسا سود ۳۲ هزار میلیارد تومانی شستا با تلاش همه مدیران، کارکنان و کارگران عزیز محقق شده است.

مدیرعامل شستا اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های توسعه و پروژه‌های ایجادی با سرعت چند برابر نسبت به گذشته انجام شده است. یک خبر دیگر این که در ایام مبارک عید غدیر و همچنین در هفته آینده انشاالله ۱۸ پروژه در کشور آماده افتتاح داریم که مجموع ارزش آنها بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است و حدود یک هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند. عموم این پروژه‌ها نیز در شهرها و مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور است که موجب کمک به رشد و توسعه این مناطق می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا