آخرین تحلیلاقتصاد کلانانتخاب سردبیر

چند نکته در باب بازار رمز ارز

محمدرضا شرفی در گفت‌ و گو با پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه تصریح کرد: با توجه به اینکه در بازار رمز ارز نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌ ای مداخلات حاکمیت ها کمتر است و ابزاری که حاکمیت ها برای کنترل بازارها در اختیار دارند، در بازار رمز ارز تعریف نشده نوسانات، این بازار طبیعی‌تر است.

وی با بیان اینکه بازار سالم نیاز به اصلاح دارد، تصریح کرد: این یک موضوع پذیرفته شده در بازارهای سرمایه است و بازاری که شارپ و یکنواخت صعودی باشد با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین ایران همچنین در پاسخ به سوالی درباره استقبال مردم از کوین‌هایی با رشد سریع، تصریح کرد: کوین هایی که به بلوغ خود نزدیک تر شدند نوسانات کمتری دارند و امن تر نیز هستند، مانند بیت‌ کوین، چرا که بیشترین حجم بازار را به خود اختصاص داده و طبیعتاً نوسانات، اخبار، وقایع و سرمایه‌گذاران و کسانی که در بازار سرمایه موج ایجاد می کنند، اثرات کمتری بر این کوین دارند. این مسئله امنیتی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.

کوینی که یک شبه ۲ برابر می‌شود، ممکن است یک شبه هم نصف شود!

اما به گفته وی کوین هایی که یک شبه دوبرابر می‌ شوند همان قابلیت و ظرفیت یک شب نصف شدن قیمت را نیز دارند. بازار همواره صعودی نیست و ریسک سرمایه گذاری در این بازار ها بیشتر است.

شرفی با اشاره با وضعیت بازار سرمایه در ایران، تصریح کرد: ما شاهد وضعیت مشابهی در بازار بورس ایران بودیم که افرادی باعث افزایش قیمت سهام شدند، افراد بی اطلاع در اوج قیمت وارد بازار شدند و پولشان را تقدیم به کسانی کردند که این موج را ایجاد کرده بودند. این وضعیت ممکن است در همه بازارها از جمله بازار رمز ارز رخ دهد.

لزوم مشاوره با افراد دارای تایید صلاحیت

وی با بیان اینکه در جامعه ایران نسبت به آگاهی در زمینه بازارهای مالی کم کاری شده، اظهار کرد: این وظیفه رسانه هاست، اما جای این موضوع در رسانه ملی که از بودجه ملی ارتزاق می کند و وظیفه عمومی آن پرداختن به چنین نکاتی است، خالی به نظر می‌رسد.

به گفته عضو کارگروه انجمن بلاکچین اتاق بازرگانی مردم باید با آگاهی وارد بازارهای سرمایه شوند و افرادی که از آنها مشاوره می‌گیرند نیز صلاحیت تایید شده داشته باشند. اما در حال حاضر در فضای مجازی فضای بسیار مسموم ایجاد شده، هر کسی به عنوان کارشناس درباره بازارهای مالی نظر می دهد و روی سرمایه مردم مانور می‌دهد که نتیجه خوبی برای آینده کشور نخواهد داشت. مشاوره مالی دادن و مدیریت سبد سرمایه یک هنر است که نیاز به مشاوره تایید صلاحیت شده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا